Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
MISY DŹWIĘKOWE KSIĘŻYCOWE
Misa księżycowa jest instrumentem wyjątkowym, zarówno pod kątem jej powstania jak i materiałów, z których jest wykonana.
Proces jej powstania nie polegał na zwykłym wykuciu lecz na skomplikowanym rytuale, podczas którego następuje mistyczna więź między księżycem, wykuwającym i misą.
Natomiast materiały jakich użyto do produkcji pochodzą wprost z rafinerii, co powoduje że czystość stopu jest niespotykana wśród innych mis himalajskich, skład stopu wynosi:
- 72 % miedzi,
- 26 % cyny,
- 2 % innych metali.
Dla porównania misy himalajskie w większości składają się ze stopu o składzie:
- 68% miedzi,
- 22 % cyny,
- 10% innych metali.
Przygotowanie się mistrzów rzemiosła do wykuwania mis księżycowych wymaga specjalnego rytuału, który polega na oczyszczaniu ciała i umysłu oraz bardzo skrupulatnego przygotowania zarówno swojego wyglądu (odpowiednia długość paznokci i włosów oraz odpowiedni ubiór) jak i oczywiście narzędzi (są nasłoneczniane przez cały dzień poprzedzający noc kucia).
Mistrzowie rozpoczynają wykuwanie między godziną 21-23 a kończą wraz z pierwszym podmuchem wiatru, który następuje między godziną 2-3 w nocy.
Rytuał powoduje powstanie mistycznej więzi która pozwala mistrzom rzemiosła zawrzeć w wykuwanych misach, czystą energię księżyca.
Między innymi dzięki temu dźwięk mis księżycowych jest uznawany za jeden z najczystszych i najbardziej harmonijnych wśród mis himalajskich, może ustępować on jedynie brzmieniu najlepszych mis antycznych, które są niezwykle trudne do zdobycia.
Częstotliwość tonu podstawowego w Hz jest tylko wartością orientacyjną i może się minimalnie różnić w zależności od użytej pałki, sprzętu i oprogramowania do jego oceny.
Cyfry przy tonie oznaczają oktawę, z którego dany ton pochodzi. Tradycyjnie misy są z trzech oktaw, tj. wielkiej (2), małej (3) i razkreślnej (4), czyli reasumując następujące cyfry przy tonie oznaczają:
- 2 - oktawę wielką,
- 3 - oktawę małą,
- 4 - oktawę razkreślną (środkową na pianinie i najczęściej używaną).
UWAGA! Zdjęcie przedstawia typ misy, a nie dany egzemplarz. Jest to wyrób rękodzielniczy i dany egzemplarz może się minimalnie różnić od powyższej specyfikacji i/lub zdjęcia.
ton podstawowy | czakra przypisana do danego tonu w systemie himalajskim | czakra przypisana do danego tonu w systemie wedyjskim |
A, A# | V | VI |
C, C# | II | I |
D, D# | IV | II |
E | VI | III |
F, F# | I | IV |
G, G# | III | V |
H | VII | VII |