Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Społeczność

Dołącz do nas na Facebooku Obserwuj nas na Twitterze Dołącz do nas na Google +

Opcje przeglądania

MISY DŹWIĘKOWE KSIĘŻYCOWE

Misa księżycowa jest instrumentem wyjątkowym, zarówno pod kątem jej powstania jak i materiałów, z których jest wykonana. 

Proces jej powstania nie polegał na zwykłym wykuciu lecz na skomplikowanym rytuale, podczas którego następuje mistyczna więź między księżycem, wykuwającym i misą. 

Natomiast materiały jakich użyto do produkcji pochodzą wprost z rafinerii, co powoduje że czystość stopu jest niespotykana wśród innych mis himalajskich, skład stopu wynosi:

  • 72 % miedzi,
  • 26 % cyny,
  • 2 % innych metali.

Dla porównania misy himalajskie w większości składają się ze stopu o składzie:

  • 68% miedzi,
  • 22 % cyny,
  • 10% innych metali.

Przygotowanie się mistrzów rzemiosła do wykuwania mis księżycowych wymaga specjalnego rytuału, który polega na oczyszczaniu ciała i umysłu oraz bardzo skrupulatnego przygotowania zarówno swojego wyglądu (odpowiednia długość paznokci i włosów oraz odpowiedni ubiór) jak i oczywiście narzędzi (są nasłoneczniane przez cały dzień poprzedzający noc kucia). 

Mistrzowie rozpoczynają wykuwanie między godziną 21-23 a kończą wraz z pierwszym podmuchem wiatru, który następuje między godziną 2-3 w nocy. 

Rytuał powoduje powstanie mistycznej więzi która pozwala mistrzom rzemiosła zawrzeć w wykuwanych misach, czystą energię księżyca.

Między innymi dzięki temu dźwięk mis księżycowych jest uznawany za jeden z najczystszych i najbardziej harmonijnych wśród mis himalajskich, może ustępować on jedynie brzmieniu najlepszych mis antycznych, które są niezwykle trudne do zdobycia.

Misy księżycowe - nów

 

Częstotliwość tonu podstawowego w Hz jest tylko wartością orientacyjną i może się minimalnie różnić w zależności od użytej pałki, sprzętu i oprogramowania do jego oceny.

Cyfry przy tonie oznaczają oktawę, z którego dany ton pochodzi. Tradycyjnie misy są z trzech oktaw, tj. wielkiej (2), małej (3) i razkreślnej (4), czyli reasumując następujące cyfry przy tonie oznaczają:

  • 2 - oktawę wielką,
  • 3 - oktawę małą,
  • 4 - oktawę razkreślną (środkową na pianinie i najczęściej używaną).

UWAGA! Zdjęcie przedstawia typ misy, a nie dany egzemplarz. Jest to wyrób rękodzielniczy i dany egzemplarz może się minimalnie różnić od powyższej specyfikacji i/lub zdjęcia.

ton podstawowy czakra przypisana do danego tonu w systemie himalajskim czakra przypisana do danego tonu w systemie wedyjskim
A, A# V VI
C, C# II I
D, D# IV II
E VI III
F, F# I IV
G, G# III V
H VII VII
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl